"Murdered" -peli sijoittuu Salemin kaupunkiin. Siinä on kummittelua. Pelin perusmetafysiikka on melko kliseistä. Ja tämän pelin tarjoaman ajan kanssa - yhteensä noin 5-6 tuntia tehokasta peliaikaa - oppii jotain asioita. Joita voi soveltaa moniin oikeisiinkin kummitustarinoihin.
Kummituksien kohdalla selitetään sitä miten jokin toteutumaton haave, kauna tai muu ratkeamaton elämänkysymys estää vainajaa siirtymistä tuonpuoleiseen. Silti kummituksilla on vaatteet. Jo puretut rakennukset voivat kummitella. Myös kummittelevia junia esiintyy. (Niiden alle voi jopa jäädä.)
Mitä hittoa se juna muka on jäänyt katumaan? Tai se lautaseinä? Tai se sankarin ainainen kummitussavuke?
2 kommenttia:
Se kummitusrööki on erittäin uskottava asia. Tupakkahan ei koskaan hellitä otettaan, vaan seuraa sinua koko elämän, luultavasti kauemminkin.
Yhdessä kirjassa sanottiin, että juopolla jää viinanhimo päälle, ja taivaassa hän juo edelleen viinaa, mutta siitä ei tule enää humalaan.
Lähetä kommentti