sunnuntai 7. elokuuta 2011

Asia - reaktio (Why they do this?)

Markkinatutkimuksella on yllättävän paljon merkitystä. On taloudellisesti kannattavaa rakentaa tarjontaa johonkin jossa on kysyntää. Tämän varmistamiseksi on useitakin eri lähestymistapoja, joista useita voidaan käyttää samanaikaisesti:
1: Käytössä on usein asiaan tutustuminen ja siihen liittyvä haastattelu. Tuntemuksia voidaan hakea joko kokeilun jälkeen tai sitten itse toiminnan ohessa selitetään siihen liittyviä tuntemuksia. Usein seuraajaa käsketään kuvailemaan myös mitä hän näki, koki tai teki. Ja tämä toiminta voidaan myös nauhoittaa.
2: On myös mahdollista ottaa yksisuuntainen peili, jonka takaa seurataan reaktioita. Tämä kertoo jotain olennaista siitä miten ilmiö koetaan.
3: On tärkeää valita haastatteluun sopiva kohderyhmä. Sellainen, joka jotenkin koetaan olennaisesti potentiaalisiksi asiakkaiksi tai joka edustaa olennaisesti jotakuta sellaista joka olisi potentiaalinen asiakas vaikka koehenkilö itse ei sellainen olisikaan. Tuotteella kun ajatellaan olevan jokin kohderyhmä, joka olisi erityisen paljon kyseisen tuotteen tarpeessa.

Asia tuntuisi miellyttävältä jos aihe ei olisi "Nyan Cat" ja sen kohdepiiri lapset.

Ei kommentteja: