tiistai 16. heinäkuuta 2013

Ei nimi kauppaa pahenna?

Ihminen menee kauppaan tarpeesta. Mutta hän menee tiettyyn kauppaan jostain muusta syystä. Siksi kaupat panostavat mainontaan ja yrittävät tehdä nimeään tunnetuksi. Tässä auttavat aivan irrelevanteilta tuntuvat asiat, kuten logon hienous ja nimi. Sama koskee kaikkea liike -elämää. Esimerkiksi jos on japanilainen mustekalaravintola jonka nimi on "Fak-Ju" voi olettaa että asiakkaita ei tule vaikka ruoka olisi kuinka hyvää. Sama kaupoilla.

Joskus kauppa kuitenkin pärjää huonollakin nimellä. Mietitäään esimerkiksi Suomessa olevaa melko suurta kauppaa, jonka nimi vaikuttaa mielikuvituksettoman kanikonttorin keksimältä liikkeeltä joka on niin huonosti hoidettu että se on aivan konkurssikypsä. Niin, että ei ole varaa huoltaa edes liikeen neonvalokylttiä kuntoon vaan vain osa kirjaimista räpsyy iltaan onnettomaan.

Näin voisi syntyä sellainen nimi kuin PANTTILAINAAMO

Ei kommentteja: