keskiviikko 1. helmikuuta 2012

Dementiatesti

Olen miettinyt jossain määrin elämistä ja kuolemista. Yhtenä syynä on se, että elän kuolleiden kanssa. Olen jo ylittänyt en vaiheen, että minun ei enää lainkaan tarvitse uskoa tuonpuoleiseen tai kummituksiin, koska he uskovat minuun!

Olen aivan varma, että talossamme kummittelee ja että minua ympäröi jonkinlainen poltergeistilmiö. Sellainen joka käy puremassa hieman leipääni. Sellainen joka lennättää leipiäni toisiin huoneisiin (mahdollisesti kerran puraistuna). Sellainen joka käy laittamassa kahvinkeitintäni päälle tai pois. Sellainen joka lennättää avaimia pois minun taskuistani mutta ei puolison. Olen kokoenut tätä jo lapsesta asti ; Milloin oli hansikkaat hukassa ja milloin kaulaliina. Olen onnistunut kerran jopa hukkaamaan kengät. Poltergeist on siis ollut aina riesanani.

Ymmärrätte varmasti että tämänlainen ajatus saa minut, paitsi kokemaan ikuisen elämän kokemuksia, myös muistuttavat vakavasti siitä maalliisemmasta selityksestä että minulla on yksinkertaisesti kammottavan huono muisti. Olen siis jonkinlainen nuoruusiän dementian ilmentymä.

Jotkut skeptikot heiluttavat Humen nimeä ja occamin partaveitsen periaatetta ja väittävät että poltergeisttarinani olisi epätodennäköisempi kuin huonomuistisuus. Mutta he ovat hulluja. En sano näin häijyyttäni. Sanon näin, koska pidän tämänlaista loukkaavana ; He käyvät persoonaani vastaan ja syyttävät minua hajamieliseksi. Ja ainut keinoni jolla voin puolustautua on kutsua heitä mielihajaisiksi.

Mutta otan tämän vaihtoehdon kuitenkin pienessä määrin huomioon. Siksi olenkin kehittänyt itselleni herttaisen dementiatestin, jonka näen hyvin tehokkaana ja miellyttävänä. Jos tämän laittaisi Niksi-Pirkkaan ja se julkaistaisiin, uskoisin että maailmasta tulisi parempi ja lämminhenkisempi paikka.

Dementiatestini toimii monenlaisiin muistihäiriöihin. - Ja jossain määrin se voidaan liittää jopa masennuksen käsittelyynkin. - Se menee siten, että ensin joku ilta leivot piirakan. Sitten myrkytät sen. Kun sitten seuraavana aamuna heräät, niin näet sen herkullisen piirakan. Kun sinun tekee mieli syödä sitä, muistat kuitenkin että se on myrkytetty. Sitten et syö sitä. Paitsi jos dementiasi on liian paha (tai et masennuksissasi jaksa välittää). Silloinkin asiat ovat kannaltasi ihanaisesti, sillä viimeisenä elinpäivänäsi saat maukasta yllätyspiirakkaa!

Tämä viaton ja skeptinen suunnitelmani on siis täydellinen inhimillisen mielenterveystyön ja diagnostiikan helmi! Tarvitsenkin sen täyteen toteuttamiseen enää sellaista myrkkyä joka tehoaa haamuihin, kummituksiin ja poltergeisteihin.

Ei kommentteja: