keskiviikko 1. helmikuuta 2017

Eivät ne minunkaan vaippanu pursunneet mitään ylitsevuotavaista rakkautta

On paljon tuotteita joita myydään vauvoja varten, mutta joiden markkinoinnin kohteet ovat heidän vanhempiaan. Näissä mainoksissa tarjotaan usein vauvalle erilaisia utopioita. ; Vauva on ikään kuin potentiaalisessa tilassa ja mysteeri. Ja kaikki odottavat lapsistaan parasta. Potentiaali tarkoittaa tällöin ennen kaikkea sitä että lapsesta tulee potentiaalisesti suurmies josta vanhemmat voivat olla ylpeitä. (Ennen voisi sanoa että vaikka presidentti, mutta nyt tämänlainen ei enää välttämättä sovi tähän yhteyteen esimerkiksi.)

Sama näkyy tietenkin myös vaipoissa. Vauvat kakkaavat mutta mainosten pissa on korkeintaan sinistä ja sekin tulee lasista. Kuitenkin suurin osa vanhemmista on oikeasti mielenterveitä ihmisiä jotka eivät nauti kakkaleikeistä. Vaipanvaihto ei ole mikään ilon ja riemun asia sellaisenaan.

Elämme oikeasti maailmassa jossa lapsista kasvaa jotain joka vaatii astetta suurempaa ; Rakkautta sellaista kohtaan josta ei ole niin ylpeä. Jos moni kuvitteli että potentiaalissa oleva vauva on astronautti tai lentäviä autoja kehittävä insinööri, on lopputulos usein aikuiskoliikkinen tuotos joka opettelee oikeinkirjoitustaitoja mouhottamalla internetin matalamielisimmissä kerrostumissa.

Kyllä kai näitäkin lapsiaan vanhemmat monesti rakastavat. Miksi ei laittaa tätä vaippamainoksiin? Olisi piristävää nähdä vaippamainos mallia "kyllähän sinä nyt siitä kumminkin tykkäät, melkein, joskus."

Ei kommentteja: