keskiviikko 14. syyskuuta 2016

Se pieni ero

Richard Keenan, jäi kiinni pedofiliasta. Hän on toiminut vastuullisissa tehtävissä, esimerkiksi Ohion pormestarina. Jos hän olisi ollut islaminuskoinen, asiaa olisi varmasti revitelty maahanmuuttokriittisillä sivustoilla. Koska silloin asia nähtäisiin islaminuskoisten syynä. Nyt häntä sitten reviteltiin hieman erilaisessa kontekstissa. Haluttiin nähdä yhteys hänen kristittyytensä ja pedofilian lähelle.

Ja onhan siinä toki jotain kummallista koska Keenan on monesti korostanut sitä, miten hän on kristitty "I’m a Christian" ja että tämä tarkoittaa sitä että teot puhuvat enemmän kuin suu; "Dedicating my life to Jesus has changed my life. Don’t preach it, but live it." Kaksoisstandardeissa eläminen on kuitenkin aivan validi vaihtoehto ihmisten parissa.

Kun katsotaan Keenanin selityksiä, näkee miten hän ei oikeuta tekoaan kristillisyydellä. Hänen pääargumenttinsa on se, että hän selittää tapahtumaa syyttämällä uhriaan. Nelivuotiasta kutsutaan Keenanin puheissa termillä halukas. Ja tapahtuma on muutenkin lasten vika, koska itsepä viettelivät. "...blamed the child for initiating the sex acts and described her as a “willing participant.”"

Kristillisyys taas näkyy hänen puheissaan enemmän jonain jota pitäisi katsoa lieventävänä asianhaarana. Eli häntä tulisi rangaista lievemmin koska hän on muuten hyvä ihminen. (Jos olisin häijy, voisin puhua siitä miten mielenvikaisuutta käytetään usein lieventävänä asianhaarana. Mutta tätä ei kannata ehkä tässä yhteydessä alleviivata liikaa...)

Keenan on siis henkilö joka ei kykene kantamaan vastuutaan eikä pysty myöntämään edes itselleen tekojensa pahuutta ja ennen kaikkea omaa aktiivista suhdettaan niihin. Ja tämä ei tee hänestä "tavallista kristittyä" vaan "tavallisen ihmisen". Hänen tekosensa sitten taas noin muuten eivät ole yhtä terveitä kuin tämä kiemurtelu ongelmatilanteissa...

1 kommentti:

  1. Pedofiileilla on kerta kaikkiaan piuhat aivoissa niin paljon ristissä, että he eivät kerta kaikkiaan tajua.

    VastaaPoista

Ciinnostuin ma sun sanoist ia haluan sixi ehdottomasti mitellä canssais sanain säilää tahi muuten huastella.

Ennen taistoa näytän caswoni cuhin tekee tosi gentlemanni, tahi raotan cybäräin cantta antaen taiteilijanimen jolla minua puhuttaa. Ios haluan beittää aateluuteni ia toimia incognito iotta ylen ialoinen sucuisuuteni ei wastincumbbanini cättä turhaan bidättelis, teen tunnuxeni iotencin selwäxi. Nihin et caici tietäwät että sanoien tacana olen juuricin minä, encä secotu sanomain ioncu muun nimettoman sanomax, he cun ylen usein ioncin sortin celmi tahi ryovari on.

Mittelömme on cescittyy vahin tähän asiaan, encä halua tuoda muita rienoia, cinoia ia riitoia cun mist tässä hengen mieccain mittelemme. Seison sanoieni tacana iotca owat omiani. Suuni ei lurita toisten buheita, matci houccain sanomisia. Encä sanoillani toist arenaa mainoza.

Caicel olcon aicansa. Onbi aica taistella ia aica cwolla, eri aica bascahysisa asioida. Näit en toisiinsa secota ; Ymmärrän, joshi mittelö on wacawa asia, iossa hurmekin hubelehtii. Helbosti woisi haawain loucaantua. En halua catceroittaa cetään lobuxi icäänsä mielisuruihin waan byrin taistelemaan cuin tosi herrasmiehen, ritarim ia gentlemannin cunnialle sobii.

Sixi uscallan lausua noin nimetä että ios iocu alcaa himoita cuontaloani seinälleen wiisaitteni wuoxi, on turmeltunembi miesi, ei uroiden sotilasi waan boica-sicuri ionca buheis haise häne uran labiointi, ioca io hänen aiwoiens baica toimittabi.

En carde ; Sa varaudu!