Kristillisen oikeistolla on usein vaikeuksia sen kanssa mitä on pro life. Ei ole tavatonta, että heille jokainen elämä on pyhä, ja siksi esimerkiksi abortti on kiellettävä. Mutta kuolemanrangaistus on kuitenkin hyväksyttävä.
Tätä voi demonstroida siten miten Floridan kristityt ovat pistäneet kasaan aloitteen. Aloite koskee abortin kieltämistä. Perusta on melko tavanomainen "The people of Florida murder 72,000 babies every year while the ‘pro life’ politicians we’ve elected to protect them attempt to regulate the practice of child sacrifice as if it were healthcare, instead of addressing it as murder." Toki olen käsittänyt että lasten uhraaminen vaatisi rituaalimenoja, mutta kenties heille kaikki epäkristillinen on saatananpalvontaa.
Mutta he eivät vain halua kieltää aborttia. He haluavat abortista rangaistavaa. Kuolemanrangaistavaa. "The Supreme Court cannot make murder legal. Pro-life politicians have passed incremental regulations for decades, but it’s time to abolish abortion by recognizing it for what it is - cold-blooded murder - and prosecuting it accordingly."
Sillä he aikovat tehdä juuri sen, että abortista tehdään juridisessa mielessä nimenomaan murha. Ja Floridassa murhasta voi joutua kuolemantuomituksi. Tämä on varsin kaksinaismoralistista ja tekee pro life -kannanotoista varsin omituisia.
Toki tässä kristityt ovat kuitenkin tavallaan sisäisesti ristiriidattomia sellaisessa asiassa jossa valtaosa kristityistä ei ole. Usein kristityt huutavat että abortti on murha. Mutta he eivät kuitenkaan elä tämän hokeman mukaan. Päinvastoin he usein selittävät miten he ovat oikeasti maltillisia eivätkä halua että abortista rangaistaisiin elinkautisella. Mikä on tietenkin omituista jos kyseessä todella on murha. (Tai ehkä nämä kristityt oikeasti haluavat että jokainen voi vapautua murhasta vankilasta kunhan vaan pari kertaa käy kristittyjen kerhoissa ristimässä kätensä ja alistuu heidän kulttijohtajiensa vallan alle. Epäilen kuitenkin että ihan näin pahasti asiat eivät ole. Eli he ovat sisäisesti ristiriitaisia eivätkä kieroutuneella tavalla pahoja.)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Ciinnostuin ma sun sanoist ia haluan sixi ehdottomasti mitellä canssais sanain säilää tahi muuten huastella.
Ennen taistoa näytän caswoni cuhin tekee tosi gentlemanni, tahi raotan cybäräin cantta antaen taiteilijanimen jolla minua puhuttaa. Ios haluan beittää aateluuteni ia toimia incognito iotta ylen ialoinen sucuisuuteni ei wastincumbbanini cättä turhaan bidättelis, teen tunnuxeni iotencin selwäxi. Nihin et caici tietäwät että sanoien tacana olen juuricin minä, encä secotu sanomain ioncu muun nimettoman sanomax, he cun ylen usein ioncin sortin celmi tahi ryovari on.
Mittelömme on cescittyy vahin tähän asiaan, encä halua tuoda muita rienoia, cinoia ia riitoia cun mist tässä hengen mieccain mittelemme. Seison sanoieni tacana iotca owat omiani. Suuni ei lurita toisten buheita, matci houccain sanomisia. Encä sanoillani toist arenaa mainoza.
Caicel olcon aicansa. Onbi aica taistella ia aica cwolla, eri aica bascahysisa asioida. Näit en toisiinsa secota ; Ymmärrän, joshi mittelö on wacawa asia, iossa hurmekin hubelehtii. Helbosti woisi haawain loucaantua. En halua catceroittaa cetään lobuxi icäänsä mielisuruihin waan byrin taistelemaan cuin tosi herrasmiehen, ritarim ia gentlemannin cunnialle sobii.
Sixi uscallan lausua noin nimetä että ios iocu alcaa himoita cuontaloani seinälleen wiisaitteni wuoxi, on turmeltunembi miesi, ei uroiden sotilasi waan boica-sicuri ionca buheis haise häne uran labiointi, ioca io hänen aiwoiens baica toimittabi.
En carde ; Sa varaudu!