torstai 18. syyskuuta 2014

Pieni sarkasmi : Natsismin ydin.

Kirjojen sensuroiminen on vahva symboli. Ei yhtä vahva kuin niiden polttaminen. Siksi esimerkiksi Intelligent Designin kannattajia saattaa ärsyttää se, että "Of Pandas and People" - kirja jota käsiteltiin lakituvassa nimellä "Kitzmiller vs. Dover Area School District" (aka. Doverin oikeudenkäynti) - yritettiin ID -aktiiviudella saada sensuroiduksi kirjaksi. Mutta oikeus käsittelikin vähäisissä määrin kirjan käyttämistä oppimateriaalina ja enemmän sitä saako sitä mainostaa erikseen oppitunneilla. Kirjoja ei siis esimerkiksi poistettu koulun kirjastosta. Ja siksi teos ei ole sensuroitu kielletty kirja.

Mutta onneksi heidän puolellaan on kuitenkin Hitler. Onhan aivan ilmiselvä totuus että natsit olivat darwinismin pauloissa. Tästä hyvänä todisteena toimikoot vaikka "When Books Burn" -kirja joka löytyy internetistä ja jossa on näytillä natsien ohjeet kirjarovioille. Ja vieressä englanninnokset niin että minäkin kykenen ymmärtämään. Dissauksen kohdelistausnumero 6 kertoo kaiken oleellisen. "Schriften weltanschaulichen und lebenskundlichen Charakters, deren Inhalt die falsche naturwissenschaftliche Aufklärung eines primitiven Darwinismus und Monismus ist (Häckel)." eli "Writings of a philosophical and social nature whose content deals with the false scientific enlightenment of primitive Darwinism and Monism (Häckel)." Natsit siis sensuroivat itselleen oleellisimman informaation, kenties jotta kaikki olisivat tästä aineistosta erityisen kiinnostuneita ja ottaisivat juuri siitä selvää?

Darwin selittämässä
tieteellisesti natsismin.
Mutta onneksi jäljellä on se vahvin kortti. Evoluutioteorian täytyy olla natsismin ydin koska natsismi oli moraalikatoa. Ja evoluutio ei opeta mitään etiikasta. Tämä vaatimus on aivan relevantti sillä tunnetusti tieteellisessä argumentoinnissa on oleellista selvittää sellaisia kysymyksiä kuin että miten gravitaatioteorian kannattajat oikeuttavat moraalin tämän gravitaatioteorian aksioomista. Se on aivan oleellinen asia aina ja kaikissa teorioissa. Sen sen on pakko olla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ciinnostuin ma sun sanoist ia haluan sixi ehdottomasti mitellä canssais sanain säilää tahi muuten huastella.

Ennen taistoa näytän caswoni cuhin tekee tosi gentlemanni, tahi raotan cybäräin cantta antaen taiteilijanimen jolla minua puhuttaa. Ios haluan beittää aateluuteni ia toimia incognito iotta ylen ialoinen sucuisuuteni ei wastincumbbanini cättä turhaan bidättelis, teen tunnuxeni iotencin selwäxi. Nihin et caici tietäwät että sanoien tacana olen juuricin minä, encä secotu sanomain ioncu muun nimettoman sanomax, he cun ylen usein ioncin sortin celmi tahi ryovari on.

Mittelömme on cescittyy vahin tähän asiaan, encä halua tuoda muita rienoia, cinoia ia riitoia cun mist tässä hengen mieccain mittelemme. Seison sanoieni tacana iotca owat omiani. Suuni ei lurita toisten buheita, matci houccain sanomisia. Encä sanoillani toist arenaa mainoza.

Caicel olcon aicansa. Onbi aica taistella ia aica cwolla, eri aica bascahysisa asioida. Näit en toisiinsa secota ; Ymmärrän, joshi mittelö on wacawa asia, iossa hurmekin hubelehtii. Helbosti woisi haawain loucaantua. En halua catceroittaa cetään lobuxi icäänsä mielisuruihin waan byrin taistelemaan cuin tosi herrasmiehen, ritarim ia gentlemannin cunnialle sobii.

Sixi uscallan lausua noin nimetä että ios iocu alcaa himoita cuontaloani seinälleen wiisaitteni wuoxi, on turmeltunembi miesi, ei uroiden sotilasi waan boica-sicuri ionca buheis haise häne uran labiointi, ioca io hänen aiwoiens baica toimittabi.

En carde ; Sa varaudu!