tiistai 27. maaliskuuta 2012

Please Bitch To The Hand You Talk Because Listening I'm Not

On julkinen tieto että internetpornografia on valtavan suosittua. On myös julkista tietoa että internetpornon joukosta löytyy myös todella kuvottavaa tavaraa. On myös julkista tietoa, että olen kehittänyt erään varhaisen aihepiirin kokemukseni kautta lausuman "Mikä niitä japanilaisia oikein vaivaa?" Koska joku tämänlaista tekee, on luultavasti olemassa jokin taho jolta voi kysyä mikä heissä on vikana. Tai vähintään tätä voidaan kysyä niiltä ihmisiltä jotka tekevät tämänlaisia.

Kaikki minun törmäämäni (jopa minun makuuni) liian kieroutunut materiaali on liittynyt jotenkin joko väkivaltaan tai muuhun alistamiseen. Onkin hieman omituista että tämänlaiset teemat ylipäätään yhdistyvät joidenkuiden mielessä. Tästä löytääkin internetistä melko paljon myös kauhistelua. Siellä opitaan että osa on minuakin herkempiä tälläisissä asioissa.
1: Esimerkiksi osa tulkitsee pelkän kuvissa olevien miehen tavanomaista suurikokoisempien elimen repimismetaforien ja lävistämisen kautta. Osa tulkitsee kaiken penetraation pornografiassa tätä kuvastoa käyttäen. Kenties nämä ovat ylilyöntejä mutta yleisesti ottaen jossain menee raja jonka miltei kuka tahansa myöntää ylimeneväksi. Kyselyjeni mukaan väkivalta ja alistaminen näyttävät olevan jotain jonka moni liittää "huolestuttavaan materiaaliin".

Feministinen linjama on onnekseni käsitellyt alistamisteemaa hyvin paljon. Siellä nousee usein esiin valtaakäyttävä sovinismi ; Miehen rooli joko nähdään suoraan ylempänä tai sitten nykymaailman muutos pelottaa ja tämän vuoksi sovinistit kompensoivat pelkojaan tuhoamalla pelkonsa kohteen. Alistaminen tuo mielikuvan hallinnasta ja auttaa kontrolloimaan pelkoja. Takana saattaa olla myös pelkkä sovinismin värittämä yleisempi ihmisviha, jolloin viha ei kohdistu naisiin vaan yleisesti ottaen omaan heikkoon asemaan, jota kompensoidaan käymällä heikoksi koettuihin naisiin.

Toisaalta osa on lähestynyt asiaa myös näiden videoiden totaalisen yliampuvuuden vuoksi. Koska aktiot ovat usein selkeästi (vieläpä huonosti) näyteltyjä jolloin näitä sairaampia videoita ei katsottaisikaan siksi että ne vastaisivat johonkin haaveeseen vaan juuri siksi että ne ampuvat yli kaiken realismin. Niitä ei voisi kuvitella, saati haluta, tapahtuvan oikeasti. Tässä mielessä ne voivat täyttää jopa samanlaista roolia kuin kauhuelokuvat joita ei katsota siksi että ne tuottavat sitä mitä normaalisti pidetään mielihyvänä.

Itse liittäisin tähän sen, minkä olen omin korvin kuullut sadomasokistisessa piirissä pyöriville. Tässähän mielenkiintoista on se, että usein nimenomaan nainen nousee esille alistettuna ja piiskattuna. Tämän genren piirissä roolit eivät kuitenkaan ole aina näin päin. Tästä ei kuitenkaan voi vielä vetää suoria johtopäätöksiä siihen että sadomasokistisessa suhteessa dominoiva nainen haluaisi katsoa alistuvaa miestä. Osa hakee toki tätäkin ja tilanteen tuomaa vallantunnetta - joka kenties kompensoi monen naisen kokemaa miestä huonompaa asemaa ja kontrolloi tätä fantasiamaailmalla ja ottaa näin pelon hallintaansa. Kuitenkin joukossa on niitä joista on nimenomaan miehekästä kun mies kestää damagea. Rangaistuksen kestäminen on näille naisille miellyttävää "macho bullshittiä".
Kirjoittaja on niitä ihmisiä jotka menevät suoraan ihmisiltä kysymään että "mikä ihme teitä oikein vaivaa?"/"Mitä säkin tossa näet?" Ja jolle myös vastataan, josta hän kiittää niitä jotka vastaavat. Joskus tietysti tulee turpaan. Mutta miehekkäänä miehenä hän ottaa rangaistuksen vastaan kuin pikkutyttö.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ciinnostuin ma sun sanoist ia haluan sixi ehdottomasti mitellä canssais sanain säilää tahi muuten huastella.

Ennen taistoa näytän caswoni cuhin tekee tosi gentlemanni, tahi raotan cybäräin cantta antaen taiteilijanimen jolla minua puhuttaa. Ios haluan beittää aateluuteni ia toimia incognito iotta ylen ialoinen sucuisuuteni ei wastincumbbanini cättä turhaan bidättelis, teen tunnuxeni iotencin selwäxi. Nihin et caici tietäwät että sanoien tacana olen juuricin minä, encä secotu sanomain ioncu muun nimettoman sanomax, he cun ylen usein ioncin sortin celmi tahi ryovari on.

Mittelömme on cescittyy vahin tähän asiaan, encä halua tuoda muita rienoia, cinoia ia riitoia cun mist tässä hengen mieccain mittelemme. Seison sanoieni tacana iotca owat omiani. Suuni ei lurita toisten buheita, matci houccain sanomisia. Encä sanoillani toist arenaa mainoza.

Caicel olcon aicansa. Onbi aica taistella ia aica cwolla, eri aica bascahysisa asioida. Näit en toisiinsa secota ; Ymmärrän, joshi mittelö on wacawa asia, iossa hurmekin hubelehtii. Helbosti woisi haawain loucaantua. En halua catceroittaa cetään lobuxi icäänsä mielisuruihin waan byrin taistelemaan cuin tosi herrasmiehen, ritarim ia gentlemannin cunnialle sobii.

Sixi uscallan lausua noin nimetä että ios iocu alcaa himoita cuontaloani seinälleen wiisaitteni wuoxi, on turmeltunembi miesi, ei uroiden sotilasi waan boica-sicuri ionca buheis haise häne uran labiointi, ioca io hänen aiwoiens baica toimittabi.

En carde ; Sa varaudu!